V četrtek 20. 1. 2022 in petek 21.1. 2022 so učenci 8. razredov imeli zanimiv tehniški dan z naslovom Podjetno do uspeha na temo trajnostnega razvoja s poudarkom na izgradnji in uporabi vetrnih elektrarn za namene proizvodnje električne energije. Učenci so se tekom dneva razvrstili v več delavnicah, v katerih so z različnih vidikov obravnavali zaenkrat v Sloveniji še premalo zastopane vetrne elektrarne ter koristi energije vetra. Celoten tehniški dan je bil podjetno obarvan z veliko novih izrazov, novih spoznanj na teme proračuna, trženja, poklicev, zavarovanja in tveganj v življenju, ustanovitve in delovanja podjetja. Skozi vse delavnice so krepili kompetenco podjetnosti. Še posebno je bila izpostavljeno etično in trajnostno razmišljanje, vključevanje virov, sodelovanje, motivacija, finančna in ekonomska pismenost.

Dejanja pa so razvijala načrtovanje, kritično mišljenje in sodelovanje.

V prvi delavnici so učenci dobili veliko koristnih informacij s strani gospe Mojce Frančeškin, uspešne podjetnice v domačem kraju o komunikaciji, o pogumu in življenjskih odločitvah, o premagovanju ovir pri iskanju svoje poklicne poti, o odnosu do sebe in vrednosti samega sebe ter prevzemanju odgovornosti za svoje odločitve.

Učenci aktivno spremljajo izvrstno predavanje uspešne podjetnice Mojce Frančeškin

V drugi delavnici so učenci spoznali različne poklice, ki so vključeni in potrebni pri izdelavi vetrne elektrarne, spoznali so tudi kako se izdela vetrna elektrarna, kaj pomeni bruto in neto plača. Spoznali so tudi na kaj moramo biti pozorni, da zmoremo ustrezno razporediti naša denarna sredstva.

Ugotavljanje višine plač za poklice, v podjetju, ki gradi vetrne elektrarne

V tretji delavnici so učenci s pomočjo igre Firma Kids pridobili informacije in praktično izkušnjo z ustanovitvijo podjetja. Skozi igro so se naučili, da za ustanovitev podjetja potrebujejo dobro poslovno idejo in poslovni načrt, finančno podporo vlagateljev, šele na to se lahko osredotočijo na samo delovanje in poslovanje podjetja. Skozi igro smo dobili vpogled delovanja podjetja od sodelovanja z dobavitelji, samo proizvodnjo oz. delavnim procesom v podjetju, pomenom davkov, marketinga in stroškov dela, do prodaje izdelka kupcu. Za lažje razumevanje smo ustanovili podjetje, ki je proizvajalo vetrne elektrarne.

Ustanovimo svoje podjetje

Tudi tretja delavnica je bila zanimiva. Učenci so se praktično preizkusili v igri Preudarni kupec. Razdelili so se po manjših skupinah. Cilj igre je bil, da pridobijo vse sestavne dele vetrne elektrarne (pet delov). Ob določenih situacijah so se morali odločati med nakupom z gotovino oziroma posojilom. Zmagala je tista skupina, ki je najprej sestavila vetrnico.

Temu je sledila aktivnost Scenarij tveganja. Vetrnica je bila zgrajena in postavljena na določenem objektu, vendar se je v neki noči na njej zgodil požar. Skupina si je po scenariju razdelila vloge in s kritičnim razmišljanjem iskala rešitev problema glede sicer ustrezno zavarovane vetrnice, vendar pa ne zavarovanega obstoječega objekta. Kreativno so nadgradili in odigrali scenarij tveganja, se kritično opredelili o pomenu zavarovanja premoženja, na koncu pa za oba dela delavnice samokritično zapisali, kako so uresničili svoj zastavljeni cilj, kaj jim je bilo všeč, kaj bi mogoče še nadgradili, spremenili in ne nazadnje, kaj so se naučil.

Gotovina ali posojilo? Zakaj je dobro zavarovati nepremičnine? Vse to in še veliko več v tej delavnici.

V peti delavnici so se učenci preko ZOOMA povezali z gospodom Alešem Pučnikom, lastnikom vetrne elektrarne na Razdrtem. Preko intervjuja jim je veliko povedal o svoji poslovni poti od ideje za vetrno elektrarno do uresničitve le te. Poudaril je naj bodo pogumni v svojih idejah, naj krepijo svoja močna področja, naj se ne ustrašijo izzivov. Pomembna je veščina reševanja problemov, pomembna je skrb zase in vera vase. Kasneje so učenci v tej delavnici ustanovili svoje podjetje vetrne elektrarne, z imenom, logotipom, sloganom, letakom, plakatom. Pripravili so tudi radijsko in televizijsko reklamo za svoje podjetje.

Učenci postavljajo vprašanje podjetniku Alešu Pučniku.

Učenci so pridobili veliko novih, uporabnih znanj. Vsa ta znanja bodo lahko s pridom uporabili kasneje pri svojih življenjskih izzivih, pri odločitvah za izobraževalno ter poklicno pot.

Za en dan so se učenci lahko približali poti podjetnikov, ustvarjali so svoje poti izobraževanj, poklicev, prihodkov, odhodkov, ustanovili so podjetje in načrtovali so trženje podjetja, sprejemali odločitve o razporejanju denarja, zavarovanju, dobrodelnosti, spoznali sebe in še veliko več. Predvsem pa so slišali, da je priložnosti v okolju za vse dovolj, da so sami kovači svoje sreče ob podpori in v sodelovanju z drugimi. Pogumno naj  izberejo svojo poklicno in karierno pot, pri tem pa naj zaupajo v svoje zmožnosti in cilje.

Iskrena zahvala ga. Mojci Frančeškin in g. Alešu Pučniku za njun čas, odlične nasvete ter poučno in prijetno druženje. Srečno obema na njuni osebni in poslovni poti.

                                                                      Izvajalci tehniškega dne:

Učitelji Mojca Milone, Barbara Vetrih Bolčina, Nuša Furlani, Boštjan Mugerli in Barbara Stožir Curk, psihologinja                                    

Učiteljici TIT

Prispevek šolske novinarke:

Učenci 8. razredov so imeli TD Podjetno do uspeha. Najprej so si pogledali video o vetrnih elektrarnah podjetja Petrol. V delavnicah so raziskovali faze izdelave vetrne elektrarne, iskali so poklice, ki se navezujejo z izgradnjo vetrnih elektrarn in plače za določene poklice. Spoznali so kaj pomeni bruto in neto plača. V naslednji delavnici so se učenci pogovarjali, kaj pomeni uravnotežen proračun. Ostale delavnice so obravnavale še zavarovanje, trženje, ustanovitev in delovanja podjetja ter izobraževalno pot.

                                                                                                                      Nina S., 9 razred

Dostopnost