Z učenci kombiniranega oddelka 3. in 4. razreda smo se podali na raziskovalno pustolovščino, kjer smo iskali vzorce, prepoznavali zaporedja in razmišljali kot pravi programerji. Učna dogodivščina »Ujemi ritem!« je prepletala matematiko, glasbo, gibanje in računalniško mišljenje – vse to skozi igro, raziskovanje in sodelovanje.

Vse se je začelo z igro “Ponovi za mano” – en bip na nos, en počep, roke gor, roke dol … in že smo čisto po nesreči stopili v svet vzorcev! Hitro so ugotovili, da se nekatere stvari kar naprej ponavljajo – tako kot v naših gibih, na majici sošolca, na ploščicah učilnice ali celo v številkah.
Z rokami, karticami, barvami in glavo polno idej so učenci sestavljali, nadaljevali in popravljali vzorce. Najprej so ustvarjali pravila z barvami in oblikami, potem pa jih že spretno zapisovali s črkami – AAB, ABB, ABA … skoraj kot pravi programerji!

In potem – pozor, prihaja robotek! Naš prijatelj iz animacije je pozabil svojo plesno kodo in nujno potreboval pomoč! Učenci so z gibi preizkusili štiri različne zaporedja in skupaj ugotovili, katero gibanje najbolj spominja na robotkov ples. Ko so našli pravo kodo, so jo skupaj zaplesali – kar cela učilnica se je tresla od veselja!
Ampak čakala nas je še ena misija! Na velikanski talni mreži 6×6 smo iskali skrivno geslo. Učenci so se spremenili v detektive, ki sledijo barvnim ukazom, rešujejo naloge in sestavljajo črke v geslo. In ker pri pravih detektivskih nalogah ni vse tako enostavno, je bila ena naloga čisto zavajajoča! A naši junaki so jo razkrinkali in pravilno popravili.


Za konec smo skupaj odkrili tudi, kako lahko s pomočjo vzorcev hitreje seštejemo števila. Si vedel, da lahko ugotoviš vsoto števil od 1 do 10 – kar brez kalkulatorja? Z enim trikom so učenci v nekaj sekundah izračunali, da je to kar 55!
Učenci so se skozi celoten dan učili, razmišljali, se gibali in predvsem – uživali. Njihovi obrazi, ideje in energija so dokaz, da lahko tudi matematični in računalniški svet postane poln ustvarjalnosti in veselja.
Zapisala: Barbara Gabrijelčič