V ponedeljek, 10. marca 2025, smo se sedmi razredi odpravili v naravoslovno šolo v naravi v Tolmin. Ko smo prišli, smo vsi odšli v svoje sobe, se razkomotili in se pripravili na prvo aktivnost. Zbrali smo se v učilnici, kjer so nam povedali, kako bo potekal teden in vse ostalo, kar moramo vedeti. Obuli smo se in šli na sprehod, na katerem so nam učitelji povedali veliko o Tolminu in okolici. Odkorakali smo do sotočja rek Tolminke in Soče. Igrali smo se ob rekah in odšli v blatu nazaj proti CŠOD, kjer smo bili nastanjeni. Pojedli smo večerjo in večer, tako kot tudi ostale v tednu, popestrili z igrami. Morali smo si izmisliti ime sobe, v kateri smo bili, potem pa smo šli še na večerni sprehod po Tolminu. Ko smo prišli nazaj, smo se oblekli v pižame, odšli v postelje ter zaspali.

V torek smo imeli dežurno sobo za bujenje. Sošolci so  nas  zbudili ob 7.15. Pripravili smo se na zabaven dan in si šli ogledat Tolminska korita. Pot je bila dolga 7 kilometrov. V korita nismo mogli iti, ker so med zimo zaprta. Šli smo čez Hudičev most do lesenega kipa Jage babe, kjer so nam povedali zgodbo o njej in si ogledali prostor pred jamo, kjer je živela. Počasi smo se odpravili nazaj proti domu. Vsi smo bili utrujeni. Imeli smo okusno kosilo, tako kot so bili okusni tudi vsi ostali obroki. Odpočili smo si in že nadaljevali z aktivnostmi. Popoldan smo imeli orientacijo. Šli smo po Tolminu v skupinah po štiri in iskali odgovore na vprašanja. V dom smo prišli vsi premočeni, ker je zelo deževalo. Učitelji so razglasili rezultate in nas pohvalili. Seveda je bil tudi ta večer zabaven, saj smo imeli kviz o biologiji, zgodovini, geografiji … Sedmi A in C sta bila izenačena na prvem mestu. Ko smo končali, smo šli v svoje sobe in spat.

V sredo smo v štirih skupinah spoznavali različne stvari. Ena skupina je spoznavala vodo, temperaturo in termometre. Druga skupina se je ukvarjala s kačami in kuščarji in potem so si ogledali še druge živali (veverico, hrošče, ličinke …). Tretja skupina je spoznavala zgodovino Tolmina in ogledali so si tudi nemško kostnico, ki je v bližini. Četrta skupina je imela lokostrelstvo. Popoldan smo šli do stare postaje na poti proti Sotočju. Tam smo po danih navodilih morali iskati razne naravne materiale. Pregledali so, če smo vse pravilno nabrali in nato smo poskusili še eno stvar. Dali smo se v pare, eden si je nadel prevezo, drugi pa ga je po dolgi poti vodil do drevesa in nazaj na začetno mesto, kjer je moral ugotoviti, katerega drevesa se je dotikal. Bilo je zabavno. Ko smo končali, smo imeli še zadnjo aktivnost, ki je bila pokušina hrane. Poskusili smo suha jabolka in sir. Bilo je odlično. Zvečer smo imeli razne športne igre, kjer smo se zelo zabavali. Rezultat je bil na koncu izenačen, tako da smo vsi zmagali.

Četrtkov dopoldan je bil enako organiziran kot  sreda, le  da smo se zamenjali, tako da smo vsi preizkusili vse štiri delavnice. Pojedli smo zelo dobro tortiljo. Popoldan smo si ogledali Tolminski muzej. Pogledali smo filmček o tolminskih puntarjih in si ogledali stare stvari iz železne dobe in drugih obdobij. Zvečer smo imeli zabavo ob glasbi, ki smo si jo sami izbrali.

Zbudili smo se še v zadnji dan. Šli smo v učilnico in se pogovorili o dnevu. Morali bi iti na Kozlov rob, ampak nismo šli zaradi slabega vremena. Zato so se učitelji odločili za kamišibaj – japonski način pripovedovanja zgodb v leseni škatli. Po skupinah smo si izmislili zgodbo o Jagi babi in jo narisali. Skupine smo imele predstavitev vseh naših zgodb. Imeli smo tudi zmagovalno ekipo. Ko smo končali, smo spakirali naše stvari in pospravili sobe. Učitelji so bili zadovoljni. Pojedli smo še kosilo in se počasi odpravili na avtobus.

Kljub deževnemu vremenu smo se imeli lepo in se na zanimiv ter zabaven način tudi veliko naučili.

Iza Bensa, 7. B

sdr

Slika 1 of 17

Orodna vrstica za dostopnost