V okviru projekta RAČek so učenci 3,.4. in 5. razredov OŠ Solkan, POŠ Grgar in POŠ Trnovo skozi igro spoznavali osnove algoritmičnega razmišljanja. S tem so razvijali logično mišljenje, sodelovalne veščine ter se učili reševanja problemov. Aktivnosti so bile zasnovane tako, da so na inovativen način povezale računalniško razmišljanje z učenjem slovenščine, kulturne dediščine in orientacije na zemljevidih.

Učenci 5. razreda na POŠ Grgar so z učiteljico Nino Žbona Kuštrin skozi jezikovno pustolovščino s samostalniki spoznavali pomen algoritmov. Razvrščali so besede v kategorije, sledili zaporedju ukazov ter razvijali kritično mišljenje. Ugotavljali so, da napačen algoritem vodi v napačno kategorijo, kar jih je spodbudilo k sodelovanju in popravljanju napak. Dejavnost jim je pomagala razumeti, da algoritmi niso prisotni le v računalnikih, temveč tudi v vsakdanjem življenju.

FOTO: Nina Ž.Kuštrin in Luka Volk

Foto-Nina-Z.-Kustrin-in-Luka-Volk

Slika 1 of 3

Učenci 3. a razreda so združili raziskovanje življenja Franceta Prešerna z učenjem o algoritmih. Skozi igre na talni mreži, uganke in ustvarjalne naloge so spoznavali pomembne dogodke iz pesnikovega življenja ter razvijali digitalne in logične spretnosti. Aktivnosti, ki jih je pripravila učiteljica Nina Rijavec Ternovec, so jim bile zanimive, saj so se učili na igriv način. To jim je omogočilo lažje pomnjenje novih informacij.

FOTO: Nina R.Ternovec in Sara Marinič

Foto-Nina-R.Ternovec-in-Sara-Marinic

Slika 1 of 2

Učenci 4. a razreda so z učiteljico Metko Nunčič algoritme povezali z orientacijo in zemljevidi. Na mreži so izvajali ukaze, ki so jih vodili do ciljev. Hkrati so razvijali prostorsko predstavo in razumevanje kartografskih znakov ter spoznavali Novo Gorico. Naučili so se pomena natančnega sledenja navodilom in spoznali, da so algoritmi pomembni za uspešno izvedbo nalog.

FOTO: Sara Marinič

Foto-Sara-Marinic

Slika 1 of 2

Učenci kombiniranega oddelka 3. in 4. razreda POŠ Trnovo so z učiteljico Barbaro Gabrijelčič skozi dejavnosti na mreži spoznavali življenje in delo Franceta Prešerna ter obenem razvijali algoritmično mišljenje. Z igro so se naučili pomena zaporedja pravilnih korakov, odpravljanja napak in natančnega sledenja navodilom. Učenci so poudarili, da jim je bila to ena izmed najzanimivejših učnih ur, saj so se lahko vživeli v vlogo Prešerna in njegovo pot skozi življenje.

FOTO: Barbara Gabrijelčič in Špela Frank

Foto-Barbara-Gabrijelcic-in-Spela-Frank

Slika 2 of 2

Namen izvedbe 1. učnega scenarija projekta RAČek je bil učencem omogočiti, da skozi inovativne pristope spoznajo osnove računalniškega mišljenja, hkrati pa pridobijo dragocena znanja iz drugih predmetov. Dejavnosti so poudarile pomen sodelovanja, natančnosti in vztrajnosti, ob tem pa pokazale, da je učenje lahko zabavno in igrivo.

Napisala: Nina Močnik

Orodna vrstica za dostopnost