V okviru projekta RAČek so tudi učenci kombiniranega oddelka 3. in 4. razreda na POŠ T skozi igrivo dejavnost na mreži razvijali osnove algoritmičnega mišljenja ter se podali na dogodivščino, posvečeno velikemu slovenskemu pesniku Francetu Prešernu.
Učenje z igro in Prešernom v glavni vlogi
Naš cilj je bil povezati računalniško razmišljanje z učenjem o Prešernu. Učence smo spodbujali k sodelovanju, kritičnemu razmišljanju in učenju skozi igro. Preko zgodbe o Francetu Prešernu so raziskovali algoritme in njihov pomen pri reševanju problemov. S pomočjo igre, mreže in ukaznih kartic so spoznavali zaporedja korakov, logično razmišljanje ter odpravljanje napak v procesih.
Učenci so »navigirali« Prešerna po mreži, odpravljali napačne poti ter na koncu uspešno pripeljali največjega slovenskega pesnika na cilj. Pri tem so utrjevali znanje o njegovem življenju in delu ter razvijali veščine sodelovanja. Pomemben poudarek je bil na prepoznavanju napak in njihovem odpravljanju. Ko so učenci ugotovili, da jih napačen algoritem vodi v napačno kategorijo, so navdušeno razpravljali, popravljali napake ter pomagali drug drugemu priti do pravilne rešitve.
Dejavnost je pri učencih vzbudila veliko navdušenja, saj so poudarili, da jim je bila to ena izmed najboljših učnih ur. Zelo jim je bila všeč mreža, po kateri so se lahko premikali in za nekaj časa postali France Prešeren. Izpostavili so tudi, da jim je bil učni proces zanimiv, saj ni potekal na običajen način. Med dejavnostjo so spoznali pomen natančnosti in vztrajnosti, saj so morali slediti korakom, da bi dosegli želeni cilj. Naučili so se, da je algoritem zaporedje pravilnih korakov, pri čemer je ključno odpravljanje napak. Sodelovanje in poslušanje sta bila prav tako bistvena elementa njihovega uspeha.
Z dejavnostmi smo učencem omogočili, da spoznajo nov način razmišljanja, ki ga bodo lahko uporabili tudi pri drugih predmetih in izzivih. Pokazali smo jim, da je učenje lahko tudi zabavno in igrivo!
Barbara Gabrijelčič, učiteljica 3. in 4. razreda
Fotografirala: Špela Frank in Barbara Gabrijelčič




