Svetovni dan Zemlje praznujemo 22. aprila in v spomin na naš planet smo na podružnici pripravili vrsto dejavnosti, s katerimi so učenci spoznali, kako lahko sami dejavno prispevajo k varovanju in ohranjanju naravnega okolja ter urejanju okolja, v katerem živimo. Dotaknili smo se pomena čiste narave, ki nam ponuja svež zrak, čisto vodo, organsko hrano ter terapevtski učinek na telesno in duševno zdravje ljudi. Ohranjanje čistega okolja je ključno tudi za naše zanamce.

Učenci so se v razredu razdelili v tri skupine in si nadeli ime: Ekozajčki, Ekopunce in Ekološki odpadki. Eko projekt je potekal v razredu in na terenu. Učenci so kot Ekofrajerji ob slikovnem, filmskem in jezikovnem gradivu iskali rešitve pri skrbi za okolje v ožjem in širšem pomenu (šola, igrišče, park, gozd, potok …). Spoznali so ekološki otok ter jim pri dejavnosti spodbujali ekološko osveščenost. Pred malico pa sta jim zagodla Cvetka Smetka in Joško Koško ter jim ukradla malico. Še dobro, da je Ekofrajer našel tri zemljevide, tako da so si malico sami poiskali.

Po malici smo odšli v gozd, kjer so jih čakale tri uganskarske naloge:
1. Slepa steza: z zaprtimi očmi so hodili ob vrvici in v obešenih vrečkah prepoznavali skrite gozdne predmete,
2. Gozdni orkester: poiskali so različne gozdne predmete in ob petju že znane pesmi ustvarjali ritmično spremljavo,
3. Stolp iz storžev: s storži in ostalim gozdnim materialom so izdelalali najvišji stolp.
Skupine so imele 10 min časa za nalogo in pet minut za menjavo prostora.

Potem je delo potekalo spet v razredu, da smo uredili skripto. Ekofrajerji so se dotaknili tudi onesnaženosti srca in glave. Ugotovili smo, da “pospravljena glava” in “čisto srce” lažje dihata.

Na zaključno stran smo prilepili fotografije čiste Slovenije, saj se zavedamo, da neonesnažena domovina lahko nudi njenim prebivalcem in obiskovalcem užitek v neokrnjeni naravi, čistem zraku in pitni vodi. Želimo si, da to stanje ohranimo za prihodnje generacije.

Na avtobusnem postajališču na Trnovem smo pripravili razstavo Ekoprojekta. Mladi se zavedajo odgovornosti do okolja, v katerem živijo. Takšni projekti spodbujajo trajnostno prakso, ki izpolnjuje potrebe sedanjih generacij ne da bi ogrozila prihodnje generacije.

Denis Matežič, uč. 1., 2. razreda

Dostopnost