V ponedeljek, 26. 2. 2024, smo učenci in učenke iz 7. a in 7. b odšli v Rakov Škocjan, kjer smo preživeli en teden v šoli v naravi. Vseh pet dni smo imeli pester in zanimiv program.

  1. dan

Ob prihodu v CŠOD Rak nas je sprejel vodja doma Dejan, ki nam je predstavil program in pravila v domu. Po malici, ki smo jo pripeljali iz šole, smo se namestili po sobah, v glavni stavbi in v manjši brunarici. V prostem času do kosila smo igrali družabne igre ali nogomet na igrišču.

OD KOTLA DO TKALCA JAME (učiteljica Tanja in učitelj Samo)

»Neki moški, ki je bil tkalec, je ugotovil, da bo veliko zaslužil, če bo delal tudi ob nedeljah na skrivaj. Če bi njegovi sosedje to ugotovili, bi ga lahko izključili iz družbe. Zato je šel to delati v jamo. V tisti jami so živeli škratje in čarovnice, ki jih je hrup tkanja motil, zato so ga kaznovali in spremenili v kapnik.«

Jure, Lukas in Erik 7. a

NOČNO NEBO (učitelj Samo)

»Po večerji smo se z učiteljem Samom odpravili v gozd z izklopljenimi svetilkami. Pred sabo nismo videli nič. Po 20 minutah smo svetilke prižgali in pot nadaljevali do lovske koče, kjer smo naredili postanek. Pot nazaj smo prehodili pol s prižganimi in pol z izklopljenimi svetilkami. Pohod je trajal približno eno uro. V temi smo se počutili sproščeno in brez večjega stresa.«

Benjamin 7. b, Lan in Rok 7. a

  1. dan

Učiteljica Tanja nas je kmalu po 7. uri prišla zbudit in ob 7.30 smo imeli jutranjo telovadbo, po njej pa zajtrk.

ZELŠKE JAME (učiteljica Tanja in učitelj Samo)

»V torek dopoldan smo se z učiteljico Tanjo odpravili v Zelške jame. Hodili smo po malem naravnem mostu. Jame so bile velike, bilo je ogromno kapnikov. V jamo smo se odpravili z lučkami. Videli smo veliko živali, med njimi netopirja, kobilice, vešče. Legenda pravi, da je v jami živel zmaj. Na tem mestu izvira reka Rak.«

Zarja 7. b, Ela in Urša 7. a

POSTANIMO STEZOSLEDCI I. (učiteljica Mira) in delavnica JAZ, TI IN VSI MI (učiteljica Mojca)

»Popoldan smo z učiteljico Miro šli v gozd, kjer je pripravljena opazovalnica živali. Na drevo smo nastavili kamero in na vidno mesto nasuli hrane za gozdne živali. Upali smo, da bomo kakšno noč na kamero ujeli medveda. Nato smo si v učilnici ogledali nekaj nagačenih živali. V jedilnici smo se posedli v krogu in se šli socialne igre. Všeč nam je bilo, ko smo si podajali žogo in se menjevali na stolih.«

Jan, Anej in Svit 7. a

VEČERNA ANIMACIJA (učiteljica Mojca)

»Po večerji smo se igrali različne družabne igre. Najprej smo imeli delavnico, ki je bila zelo zabavna, saj smo se s sošolci bolje spoznali. Po delavnicah smo se igrali poljubne igre. Z učiteljico Matejko Bucik smo se učili kvačkati, učiteljica Mojca nas je naučila izdelovati origamije in preizkusili smo veliko družabnih iger s kartami. Pri igri se nam je pridružila učiteljica Tina Cotič in bilo je zelo zabavno.«

Zoja in Špela 7. b

  1. dan

VESLANJE (učiteljica Tanja in učitelj Samo) in delavnica GOZDNE SKRIVNOSTI (učiteljica Mira)

»Po jutranji telovadbi in zajtrku smo na travnik ob reki Rak odnesli kanuje, vesla in rešilne jopiče. Najprej sta nam učiteljica Mojca in učitelj Samo podala vsa potrebna navodila za veslanje, nato smo se posedli v kanuje in zaveslali po reki navzdol. Priveslali smo še nazaj. Po veslanju smo šli z učiteljico Miro v gozd, kjer nam je razdelila očala iz blaga, da nismo nič videli in smo se šli slepi labirint ob vrvi. Na poti je bilo nekaj vreč, v katerih so bili deli živali ali rastlin za ugibanje. Kasneje smo še poslušali oglašanje živali in ugibali katere so.«

Ula, Sara in Klara 7. a

USTVARJALNA DELAVNICA V NARAVI (učiteljica Tanja) in PREŽIVETJE V NARAVI (učitelj Samo)

»Odšli smo v gozd, kjer smo se naučili zakuriti ogenj. Padal je dež, zato je uspelo samo eni skupini. Nabirati smo morali suhe materiale, kar je bilo težko, ker je bilo vse mokro od dežja. Podpiral nas je učitelj in nam dal časopis, da nam bi bilo lažje zakuriti, ampak kljub temu ni vsem uspelo. Vseeno smo dobili izkušnje z ognjem. Nato smo z učiteljico Tanjo odšli na drugo stran gozda, kjer smo samostojno v tišini opazovali okolico in delček narisali na papir. Podrobnosti smo si ogledali s povečevalnim steklom.«

Tai, Matej, Maks in Ryan 7. b

VEČERNA ANIMACIJA (učiteljica Tanja)

»Bilo nam je všeč, ker nam končno ni bilo treba hoditi, saj se nobenemu ni dalo. Zunaj smo naredili galerijo slik iz naravnih materialov. Fajn je bilo tudi zato, ker smo se lahko družili s prijatelji, saj po sobah nismo smeli hoditi ali pa je bil pohod. Igrali smo veliko zabavnih iger s kartami, štiri v vrsto, mikado in druge.«

Etien in Amar 7. a, Senan 7. b

  1. dan

PLEZANJE (učiteljica Mojca in učitelj Samo) in ODPRAVIMO STRAH DO ŽIVALI (učiteljica Tanja)

»Z učiteljico Tanjo smo si ogledali majhno krastačo, paličnjake in mokarje. Podrobno smo jih opazovali, jih otipali in prijeli v roke. O njih smo se veliko naučili. Morali smo biti tiho, da se nas ne prestrašijo. Po malici smo se odpravili k plezalni steni, ki se nahaja v sredini gozda. Vsak je dobil svojo varnostno opremo in se podal na plezalno steno. Ko je posameznik preplezal steno, ga je pričakal spust po vrvi. Spust smo še enkrat ponovili, saj je bilo super. Tudi učiteljice so se opogumile in se spustile po vrvi.«

Maša, Saša in Lana 7. b

LOKOSTRELSTVO (učiteljica Mojca) in KUHAMO IN PEČEMO PO NOTRANJSKO (učiteljica Mira)

»Po kosilu smo se odpravili na strelišče, kjer smo streljali z loki. Najprej nam je učiteljica Mojca pokazala kako se pravilno strelja. Vsak je lahko ustrelil tri puščice v svojo tarčo. Bilo je zelo zabavno. Pripravili smo tudi testo za buhteljne, ki jih je druga skupina napolnila in spekla. Nekaj učencev pa je nabralo drva in pripravilo ogenj za zvečer.«

Črt, Aron in Enej 7. b

OB TABORNEM OGNJU (učiteljica Mira)

»Zvečer smo se zbrali ob ognju, ki se je že spreminjal v žerjavico. Učiteljica je povedala pravila obnašanja okrog ognja in pečenja hrenovk na njem. Razdelili so nam palice in nanje smo nataknili hrenovke. Pekli smo jih nad žerjavico. Veliko hrenovk smo v tisti bitki izgubili, pa tudi nekaj kruha smo zažgali. Ob spremljavi kitare smo zapeli nekaj pesmi, na primer Na soncu. Učiteljica nas je naučila tudi peti in plesati indijanski ples, ki smo ga kmalu zatem vsi peli in plesali.«

Tristan, Jurij in Jon 7. a

  1. dan

ORIENTACIJA (učiteljica Mojca) in POSTANIMO STEZOSLEDCI II. (učiteljica Mira)

»Za dopoldansko dejavnost smo šli iskat kamero za opazovanje živali. Tam smo opazili, da hrane ni nič ostalo. Kamero smo prinesli v učilnico brunarice, kjer smo si ogledali posnetke, ki jih je ujela. Največ hrane so pojedle kune, videli pa smo tudi lisico, jazbeca in divjo mačko. Podnevi pa sta prišli kanja in šoja. Ogledali smo si tudi posnetke nas, ko smo bili v slepem labirintu (dejavnost gozdne skrivnosti). Močno nas je nasmejalo. Po malici smo se zbrali na klopcah pred hišo in se razdelili v skupine. Dobili smo zemljevid, kompas in delovni list. Učiteljica nam je povedala pravila pri orientaciji in tekmovanje se je začelo. Zelo smo uživali.«

Karin in Nika 7. a, Stela in Nika 7. b

Po kosilu smo se z avtobusom odpeljali proti Solkanu. Polni lepih vtisov, novih znanj in preživetih dogodivščin. Prepevali smo indijansko pesem, ki smo se jo naučili ob tabornem ognju. Vsi smo se strinjali, da je bila to najboljša šola v naravi do sedaj.

Dostopnost