Pri pouku Neobveznega izbirnega predmeta Tehnika in Obdelava gradiv – Umetna masa, so učenci pri praktičnem delu izredno ustvarjalni in inovativni. S tem urijo veliko veščin, ki so jih uvajali in opolnomočili že mednarodni projekti POGUM in ATS STEM. Veščine in kompetence so bile skoraj pet let integrirane v šolsko delo v vseh triadah in pri vseh predmetih.

Pri predmetih s tehniškimi vsebinami se učenci trudijo prepoznati problem iz okolice in iskati ustvarjalno rešitev izven okvirjev. Učiteljica jih spodbuja, da iščejo in razvijajo lastne, drugačne ideje. Iščejo tudi možnosti uporabe drugačnih postopkov izdelave.

Učenci po lastni ideji do rešitev

Vedno je tudi prisotno razmišljanje o uporabi materialov za trajnostno vrednost. Veliko je poudarka na sami motivaciji in vztrajnosti ter premagovanju ovir. Ko se napake in težave pojavijo, se od njih učenci učijo in iščejo drugačne poti do cilja. Pogovarjamo se tudi o možnosti ponudbe izdelkov in o njihovi tržni vrednosti.

Pri OGU so devetošolci prisluhnili šolski knjižničarki, ki je želela kupiti označevalce polic za knjige po področjih, pa je bila cena le teh izredno visoka.

Sledilo je načrtovanje oblike. Izpostavili smo, da je cilj v tem, da ekonomično porabimo čim več materiala, ki ga imamo v šolskem skladišču brez dodatnih stroškov za nakup. Iz odpadnih odrezkov, ki nam jih je pred leti podaril oče učenca, smo naredili izvirne in drugačne izdelke, ki bodo uporabni vrsto let. Pri tem smo uporabili inženirski pristop Od ideje do izdelka, in delo izvajali v obliki serijske izdelave. Vsak od učencev je imel svojo vlogo in odgovarjal za kvaliteto dela, medsebojno pa so tudi sodelovali in si pomagali glede na potrebe določene delovne operacije.

Veselimo se že, ko bodo izdelki uporabljeni v šolski knjižnici in tako preizkušeni. Na koncu zastavljenega projekta se vedno tudi pogovorimo in kritično ovrednotimo rešitve. Razmišljamo in iščemo tudi nadgradnje in izboljšave. Učenci so pripravljeni izdelek tudi servisirati v primeru, če se bodo pokazale morebitne pomanjkljivosti.

Mlajši učenci v skupini NIT pa so prisluhnili problematiki  sečnje v Trnovskem gozdu in izdelali informacijske tablice, ki jih bodo domačini pritrdili na posebnih in zaščitenih drevesih. Učenci so bili čez celoten proces neposredno vključeni s sodelovanjem  iskanja svojih rešitev. Učiteljica jih je usmerjala, motivirala in jih opozarjala na možnosti realizacije in uporabnosti.

Za izdelavo tablic so učenci najprej izdelali skice, nato pa besedilo vžigali na tablico iz vezane plošče. Že pri nastajanju skice smo postavili kriterij uspešnosti, kdaj bo izdelek uporaben, inovativen in kaj bi lahko še izboljšali, da bi bili napisi bolj vidni, estetski in trajnejši.

Učitelji se trudimo, da se učenci naučijo in urijo sposobnost reševanja problemov, učenja na podlagi raziskovanja in učenja preko izkušenj.

Zato je pomembno, da so problemi in vprašanja iz resničnega sveta.  Pomembno je tudi, da so učenci empatični za prepoznavanje problemov v okolici ali na globalni ravni, za osebni in družbeni pomen. V OŠ Solkan smo se osredotočili na tematike trajnostnega razvoja, tako na socialnem, ekološkem kot znanstvenem področju.

učiteljica, Mojca M.

Dostopnost