V aprilu smo učenci osmih razredov imeli naravoslovni dan, kjer smo spoznavali čutila. Imeli smo tri delavnice.

 

  1. DELAVNICA: OPTIČNE NAPRAVE

Pri učiteljici Maji Bulgin smo imeli optične naprave, kjer smo spoznali lupo, daljnogled, camero obscuro. Katero smo tudi naredili in pokazali s starimi fotoaparati. Dobili smo tudi list papirja z nalogami in jih sproti reševali. 

 

  1. DELAVNICA: CAMERA OBSCURA IN ČLOVEŠKO OKO

Pri učiteljici Dolores Cingerle Lozar smo spoznavali in človeško oko in camero obscuro, ki smo jo izdelali iz tulcev, alu folije, peki papirja in dveh gumijastih elastik. Reševali smo tudi delovni list na katerem smo si vse tudi zapisali:  kaj že vemo o človeškem očesu in cameri obscuri,  zapisali ugotovitve pri opazovanju s camero obscuro, ter bolj podrobno spoznali človeško oko z njegovimi napakami. Delavnica nam je bila zanimiva saj smo spoznali, izdelali in opazovali s camero obscuro. Spoznavali smo pa tudi še napake očesa in iluzije.

 

  1. DELAVNICA: ČUTILA

Pri učiteljici Debori Malik smo imeli 7 postaj, kjer smo spoznavali preostala čutila.

  1. Postaja: Zaprli smo levo oko in gledali skozi okno za 3 minute, čez 3 minute smo si s sošolcem pogledali v oko drug drugemu če se nam je zenica povečala ali zmanjšala.
  2. Postaja: Imeli smo list in na listu točko in številke do 9, pokrili smo si desno oko in brali številke od 1 do 9 in ugotovili kdaj nismo videli točke.
  3. Postaja: Imeli smo okus in najprej smo si obrisali jezik s papirnato brisačko in na jezik dali sladkor in ugotovili če smo ga okušali, v drugem delu smo si zavezali oči s prevezo in zamašili nos in ugotovili kateri okus bonbona smo pojedli.
  4. Postaja: Imeli smo tri posode z hladno vodo (5̊ C) in drugo z vročo vodo (40 ̊ C) ter v sredini je bila posoda z mlačno vodo (20 ̊ C). Nato smo dali obe roki naenkrat v dve posodi, eno v hladno vodo in drugo v vročo vodo in ju pustili notri dve minuti. Ko sta dve minuti potekli smo obe roki naenkrat dali v mlačno vodo in opazovali, čutili kaj se dogaja z njima.
  5. Postaja: Imeli smo vrečo v kateri so bili predmeti ampak nismo vedeli kateri predmeti so v vreči, ker smo imeli zavezane oči. Sodelovali smo v parih, eden od para si je zavezal oči in nadel rokavico, nato pa je ugibal katere predmete je otipal. Drugi pa mu je povedal, ali je prav predvideval.
  6. Postaja: Na blazinico prsta smo dali oglje in čez nalepili košček lepilnega traku. Čez nekaj časa smo lepilni trak odlepili in pogledali z povečevalnim steklom kakšen prstni odtis imamo.

Ta delavnica nam je bila najbolj všeč, saj smo delali različne poskuse.

                                         Ajda in Tea, 8. b

Dostopnost