V petek, 11. 06. 2021 smo učenci 8.b za 3. in 4. šolsko uro odšli v Borov gozdiček. Tam smo v sklopu pouka fizike delali poskuse, ki so se navezovali na snov, ki smo jo obravnavali v letošnjem letu. Dejavnosti sta vodila profesorica fizike Mojca Milone, Doc. dr. Milan Ambrožič iz Mariborske univerze. Z nami pa je bil tudi razrednik razreda g. Boštjan Mugerli. Razdelili so nas na 2 skupini, ker je potekal pouk na različnih zahtevnostnih stopnjah. Našo skupino je vodil g. Ambrožič. Delali smo zanimive poskuse na temo nihanja in pri tem uporabili nitna nihala in vzmeti, ki smo jih različno kombinirali, pri tem pa ugotavljali odvisnost fizikalnih količin (nihajnega časa in frekvence v odvisnosti od osnovnih karakteristik nihajnega sistema).
Drugi učenci so izvajali vaje v okolici bajerja na temo hidrostatičnega tlaka. Za izdelavo manometra so uporabili preproste slamice s pregibom, vse drugo pa je bilo prepuščeno njihovi iznajdljivosti in pripomočkom, ki so bili na razpolago na servirni klopci. V zadnji nalogi so morali na inovativen način ugotoviti kolikšen je hidrostatični tlak na določeni točki bajerja pri gozdičku.
Razred je bil razpršen v celotnem gozdu. Učenci so zelo vneto sledili nalogam in bili zelo motivirani za delo. Celotna okolica je ponujala neštete možnosti za izvajanje nalog. Težava je bila v tem, da nismo imeli prostora za pisanje, dovolj sedežev, mizo okoli katere bi se lahko tudi skupinsko družili in si izmenjali mnenja.
Te dejavnosti so bili izvedene za t.im idejo o “učilnicah na prostem”. Učenci obeh razredov bomo podali svoje mnenje v nadaljnjih dneh, kjer bomo izpostavili, kaj vse smo pogrešali, da bi bil pouk na prostem še bolj izpopolnjen. Vsi smo namreč ugotovili, da je pouk na prostem zelo pozitivna izkušnja, kjer je narava naša najboljša učilnica. V prihodnosti si želimo še več takih ur na prostem ter da bi s temi urami pripomogli tudi naravi (npr. da uporabljamo sončno svetlobo namesto luči).
Dne 8. 6. 21 pa je enako izkušnjo fizikalne učilnice na prostem imel tudi 8. a razred. Vsi učenci se strinjamo, da je tak način pouka izredno zanimiv in da bi bili veseli, če bi se ta učilnica na prostem zares naredila, saj bi jo lahko uporabljali tudi za pouk drugih predmetov.
Nina S.
Mojca M.