V sredo, 13. februarja, smo devetošolci spoznavali umetnost v slovenski prestolnici in zgodovino ljubljanskega gradu.
Sprva smo odšli v Cankarjev dom. Gallusova dvorana je bila polna otrok z različnih šol. Pred nas je stopil Orkester Slovenske Filharmonije skupaj z dirigentom, potem pa še povezovalec programa, znani igralec Jurij Ivanušič. Naslov koncerta je bil Sedem veličastnih, ki je predstavljal sedem odlomkov iz simfonij velikih skladateljev; med njimi sta bila tudi Mahler in Beethoven. Od koncerta nam je v spominu najbolj ostal dirigent, ki je na odru »plesal«.
Na drugem koncu Cankarjevega doma smo nato vstopili v Galerijo CD, kjer smo v eni šolski uri s pomočjo vodnice spoznavali Cankarja, njegovo življenje in delo. Ob vstopu v razstavni prostor smo videli veliko senc skulptur evropskih pisateljev, ki so vplivali na Cankarja, in veliko leseno Cankarjevo glavo, ki je kazala jezik. O njegovih delih smo si najbolj zapomnili Hišo Marije Pomočnice, v kateri pisatelj opisuje grozote doma za deklice, ki so bile telesno ali umsko prizadete. Na prehodu v drug prostor so bile obešene kopije Cankarjevih del, pisane na roke, čeprav bi lahko pisal na pisalni stroj. Ta hodnik je vodil do skulpture, ki si jo je umetnik zamislil ob branju črtice Stotnik. Najbolj smo si zapomnili, da je Ivan Cankar kot prvo knjigo izdal pesniško zbirko z naslovom Erotika, ki pa jo je duhovščina vso pokupila, da zaradi neprimernega naslova ne bi prišla v roke ljudem.
Ne nazadnje smo se z vzpenjačo dvignili na Ljubljanski grad, kjer je vsak razred posebej sprejela vodnica in nas eno uro vodila skozi zgodovino te utrdbe. Pri tem so ji pomagali igralci, ki so uprizorili posamezne dogodke. Najbolj zanimiva je bila zgodba o skrivnem prehodu skozi vodnjak, ki se je končal na stranišču »na štrbunk«. V spomin so se nam vtisnile tudi ječe na prostem, kjer so bili kaznjenci izpostavljeni vsem vremenskim razmeram.
Grad nam je najbolj všeč tak, kot je danes. Njegovo podobo si je že na začetku 20. stoletja zamislil takratni župan Hribar, ki pa žal ne ve, da so se njegove ideje uresničile.
Učenci 9. a